checkglueselect

"Vroeger volstond een bordje met "te koop" in je tuin. Vandaag is méér nodig"

15.08.17

"Vroeger volstond een bordje met "te koop" in je tuin. Vandaag is méér nodig"
Een huis verkopen doen mensen meer en meer via een eigen website. Ofwel doen ze het zelf, ofwel via hun makelaar. In elk geval, via zo'n gepersonaliseerde website kunnen ze veel informatie geven en de troeven van de woning volop uitspelen. Mensen doen dat omdat een gewone advertentie op een immowebsite vaak niet genoeg opvalt. Al hebben ze die immosites nog wel nodig om kandidaat-kopers naar hun eigen site te lokken natuurlijk. VTM Nieuws maakte er een reportage over en ging onder meer te rade bij Dajo Hermans van Bereal. "Zo een website is een goed idee", aldus Hermans. "Vroeger plantte men een bord "te koop" in zijn tuin en vervolgens deed de tam-tam z'n werk wel. Vandaag is er veel meer nodig dan alleen maar een bordje. Precies daarom is vastgoed-PR zo belangrijk. Kopers willen meer en meer het verhaal achter de woning horen, niet alleen maar het snelle verkoopspraatje. Dat vertaalt zich in mensen die een eigen website maken voor hun woning. Maar evenzeer zien we - zowel bij particulieren als professionals - almaar vaker gepersonaliseerde brochures van woningen opduiken, opendeur-events, enz.”